SR50 je označení skútru Simson, který nahradil předchozí model KR51/2. SR označení pochází od slova Simson Roller. Během výstavby projektu byla původně plánována pouze modernizace modelu KR51 / 2, ale rozhodla se výroba zcela nové konstrukce. Sériová výroba byla zahájena v roce 1986, s denní produkcí 200 kusů.
Je vybaven dvoudobým, jednoválcovým, vzduchem chlazeným motorem typu M531/541 s objemem 50 cm ³ (nebo verze SR80 s objemem 70 cm ³), a čtyř-rychlostní převodovkou. Řazení se provádí levou nohou, ale na rozdíl od klasického motocyklu změna převodového stupně probíhá pohybem vpřed nebo vzad vertikální řadicí páky v přední části podlahy.
Výroba byla ukončena v roce 1990 a bylo vyrobeno přibližně 220 000 kusů v různých variantách.
| Charakteristika |
Simson SR 50 |
Simson SR 80 |
| Motor |
2-taktní, jednoválec vzduchem chlazený typ M531KF/M541KF, obsah 50 cm ³ |
2-taktní, jednoválec vzduchem chlazený typ M742EFS, 70 cm ³ |
| Výkon |
3,7 hp (2,72 kW) při 5500 ot / min |
5,6 hp (4,1 kW) při 6000 ot / min |
| Maximální točivý moment |
5 Nm při 4800 ot / min |
6.7 Nm při 5500 ot / min |
| Spotřeba paliva |
2.4 l/100km při 60 km / h |
3 l/100km při 75 km / h |
| Vrtání |
38 mm |
45 mm |
| Zdvih |
44 mm |
|
| Komprese |
9,5:1 |
10,5:1 |
| Mazání |
Mix benzínu s olejem v poměru 1:50 |
|
| Převodovka |
4 rychlostní |
4 rychlostní |
| Elektrická instalace |
6V nebo 12V |
12V |
| palivová nádrž |
6,5 l (včetně rezervy 0,8 l) |
|
| hmotnost |
80-88 kg v závislosti na vybavení |
|
| Maximální rychlost |
60 km / h |
75 km / h |
| Vyráběno |
1986 – 1990 |
1989 – 1990 |
| Počet kusů |
cca 220 000 ks |
|




