SR1 (“SR” znamená “Simson Rheinmetall”) je prvním mopedem vyráběným ve východním Německu. Robustní konstrukce si získala velkou popularitu. Maximální rychlost byla 45 km/hod a dojezd 250 km. Sezení a jízdní komfort se podobal jízdnímu kolu, stejně jako vzhledem s velkými 26“koly, které jsou k dispozici s ocelovými, nebo hliníkovými ráfky. Nevýhodou stroje byla jeho hlučnost a nutnost delšího šlapání pro nastartování. Kromě toho středový stojan nebyl příliš dobře konstruovaný a praskal a skutečná spotřeba se v každodenním používání přehoupla přes 2 litry/100 km. Proto byla v roce 1957 výroba ukončena ve prospěch SR2
| Parametry |
Simson SR1 |
| Motor |
Rheinmetall dvoutaktní |
| Startování |
Pedál |
| Chlazení |
Vzduch |
| Zdvihový objem (ccm) |
47,6 |
| Komprese |
6:1 |
| Výkon (PS / min) |
1,1 / 5000 |
| Převodovka |
2-stupňová, manuální převodovka |
| Objem palivové nádrže (l) |
4,5 |
| Pneumatiky |
26 x 2.00 |
| Hmotnost (kg) |
48 |
| Maximální rychlost (km / h) |
45 (specifikace výrobce) |
| Vyráběno |
1955-1957 |
| Počet kusů |
152 000 |
| Spotřeba na 100 km (l) |
1.8 |
| Místa k sezení |
1 |
| Dojezd |
250 km |




