Původní SR2 byl později dále rozvíjen a v roce 1959 vznikla verze SR2E (E-evolution). Ta byla vyvinuta kvůli naléhání některých dovozců. Velké změny byly provedeny na zavěšení a odpérování předního kola a zvýšení výkonu motoru o 0,3 HP. SR2E bylo vyráběno v letech 1959-1964 v celkem asi 515.000 kusů.
| Charakteristika |
Simson SR2E |
| Motor |
Rheinmetall dvoutaktní |
| Startování |
Pedál |
| Chlazení |
Vzduch |
| Zdvihový objem (ccm) |
47.6 |
| Komprese |
7,5:1 |
| Výkon (PS / min) |
1,8 /5500 |
| Převodovka |
2-stupňová, manuální převodovka |
| Objem palivové nádrže (l) |
6 |
| Pneumatiky |
23 x 2.25 |
| Přední zavěšení |
Krátká páka s vinutými pružinami |
| Zadní odpružení |
Kyvná vidlice s gumovými polštářky |
| Hmotnost (kg) |
55 |
| Maximální rychlost (km / h) |
45 (specifikace výrobce) |
| Vyráběno |
1959-1964 |
| Počet kusů |
515 000 |
| Spotřeba na 100 km (l) |
1,7 |
| Místa k sezení |
1 |




