Moped Simson S50 byl vyráběn mezi lety 1975 až 1980, kdy jej nahradil vylepšený S51. Svým vzhledem a konstrukcí byl velice oblíben a vyhledáván mladými lidmi. Je považován za nástupce tzv.ptačí serie. Jedná se o radikálně přepracovaný moped od designérů Clausse Dietela a Lutze Rudolpha. Konstrukce podvozku byla přijata všemi následnými modely, jako například S51 , S70 , S53 , atd. prakticky beze změny. Poprvé byly použity přední teleskopické tlumiče.
Byl prodáván v několika variantách, které se lišili vybavením. Jednoduchý model S50N (bez osvětlení a bez baterie) , S50B, S50B1. Počínaje od modelu B2 je použito bezkontaktní zapalování. Maloobchodní cena modelu S50 B1 byl 1 510 Mark a modelu B2 1 680 Mark.
Na konci roku 1970 byly prováděny experimenty s 100 ccm dvouválcovým motorem. Bohužel ale tento vývoj byl ukončen a nikdy se nedostal do výroby.
|
Simson S50N |
Simson S50B |
Simson S50B1 |
Simson S50B2 |
|
| Motor |
Dvoutaktní benzínový motor |
|||
| Válec |
1 |
|||
| Obsah |
49,6 cm ³ |
|||
| Točivý moment |
5.0 Nm při 4800 otáčkách za minutu |
|||
| Výkon |
3.6 koní při 5500 otáčkách za minutu |
|||
| Max. rychlost |
60 km / h |
|||
| Převody |
3-rychlostní, nožní řazení |
|||
| Palivo |
Dvoutaktní mix 1:50 |
|||
| Spotřeba na 100 km |
2,8 litrů |
|||
| Nádrž |
9,5 litrů (od 1978 8,7 litrů) |
|||
| Hmotnost |
75 kg |
78,5 kg |
||
| Místa k sezení |
2 |
|||
| Světlomet |
15W |
15W |
25W |
35W |
| Vyrobeno kusů |
68 300 |
81 400 |
287 400 |
125 000 |
| Stavba |
1975-1980 |
1975-1976 |
1976-1980 |
1976-1980 |




