Simson S51 byl vyráběn v letech 1980-1990 a je přímým nástupcem typu S50 . S více než 2 miliony vozidel S50/S51 je nejvíce vyráběný moped v Německu.
Hlavní inovace S51 ve srovnání se svým předchůdcem, S50 je nově vyvinutý dvoutaktní motor ( M531/541). Nová pohonná jednotka provedla řadu změn, zaměřených na snížení spotřeby pohonných hmot, což výrazně usnadňuje snížit časté opravy a údržbu motoru a i vzhled nového motoru. Kromě toho byl motor nyní nabízen i jako model se čtyřstupňovou převodovkou. Nový motor poskytuje schopnost zvýšit kapacitu na 70 cm ³ při výměně několika komponentů. To vedlo k modelu S70, který měl konkurovat na trhu s vozidly třídy 80 ccm.
Podvozek zůstal téměř stejný jako v S50, přičemž jsou zachovány změny provedené v posledních modelech S50, které zahrnují novou palivovou nádrž a teleskopické vidlice s kratšími pružinami. Vzhledem ke změnám v pohonné jednotce, jsou na motocyklu drobné rozdíly. Většinou kratší řetěz a delší lanko spojky. Současně sjednocení umožňuje výměnu částí motoru ve starší S50 z nového modelu S51.
| Charakteristika |
Simson S51 N |
Simson S51 B1-3 |
Simson S51 B1-4 |
Simson S51 B2-4 |
Simson S51 C |
| Motor |
Dvoutaktní benzínový motor |
||||
| Válec |
1 |
||||
| Kapacita |
49,8 cm³ |
||||
| Točivý moment |
5.0 Nm při 4800 otáčkách za minutu |
||||
| Výkon |
2,7 kW (3,7 k) při 5500 otáčkách za minutu |
||||
| Maximální rychlost |
60 km/h |
||||
| Převodovka |
3 rychlostní, nožní řazení |
4 rychlostní, nožní řazení |
|||
| Palivo |
Dvoutaktní mix 1:50 |
||||
| Spotřeba na 100 km |
2,5 l |
||||
| Nádrž |
8,7 l (z toho 0,7 l rezerva) |
||||
| Hmotnost |
78,5 kg |
||||
| Místa k sezení |
2 |
||||
| Vyrobeno kusů |
103 000 |
242 300 |
360 600 |
305 100 |
31 000 |
| Vyráběno v letech |
1980-1988 |
1980-1988 |
1980-1990 |
1980-1990 |
1983-1989 |




