Simson typu S 51 Enduro se představil poprvé v roce 1982 na Lipském veletrhu, kde dostal zlatou medaili. Vznikl vývojem staršího modelu S 51 B2-4, který byl stejně jako ostatní typy odvozen od základního S 51N (S 51 B1-3, B1-4, Comfort)
Enduro je přizpůsobené spíše do terénu díky svému zvednutému výfuku, vyztuženému rámu a tvrdším zadním pružinám, zatím co Electronik je dělaný spíše na silniční provoz. Electronik má výfuk rovnoběžně s povrchem vozovky, má měkčí zadní pružení, které na rozdíl od endura nejsou polohovatelné, a schází vyztužení rámu dvěma trubicemi od krku rámu kolem motoru k hlavní ose rámu.
| Charakteristika |
Simson S51 E |
| Motor |
Dvoutaktní benzínový motor |
| Válec |
1 |
| Kapacita |
49,8 cm³ |
| Točivý moment |
5.0 Nm při 4800 otáčkách za minutu |
| Výkon |
2,7 kW (3,7 k) při 5500 otáčkách za minutu |
| Maximální rychlost |
60 km / h |
| Převodovka |
4 rychlostní, nožní řazení |
| Palivo |
Dvoutaktní mix 1:50 |
| Spotřeba na 100 km |
2,5 l |
| Nádrž |
8,7 l (z toho 0,7 l rezerva) |
| Hmotnost |
78,5 kg |
| Místa k sezení |
2 |
| Vyrobeno kusů |
160.000 |
| Vyráběno v letech |
1982-1990 |




