Simson Habicht “Jestřáb” (Typ “SR4-4″) byl poslední model tzv. ptačí série . Habicht v roce 1972 na výrobních linkách nahradil svého předchůdce, typ”SR4-3”. Do konce výroby v roce 1975, bylo vyrobeno přibližně 77.200 kusů. Mnoho částí a dílů pochází z “modulárního systému” ptačí série. Ventilátorem chlazený 50 ccm dvoudobý motor 3,4 hp (typ “M 54/11 KFL”) měl nožní startování a nohou řazenou čtyřstupňovou převodovku, čímž se lišil od svého předchůdce SR4-3 Sperber“. Získal 9,5 l palivovou nádrž, vnější zapalovací cívku a 25/25W přední světlo
Maximální rychlost jestřába byla 60 km / h, skutečná rychlost však byla mnohem rychlejší.
Během celého výrobního období byl lakován vždy v olivově zelené barvě. Boční zakrytí, kryt řízení a nádrž byly ve světle béžové. Původní cena byla 1430, – Mark
Výroba “jestřába”, stejně tak jako typu “4-2 Star”, byla ukončena v roce 1975, když je nahradil nový sportovní model Simson S50.
| Parametr |
Simson SR 4-4 Habicht |
| Motor |
Simson-dvoutaktní |
| Startování |
nožní páka |
| Chlazení |
ventilátor |
| Vrtání (mm) |
40 |
| Zdvih (mm) |
39,5 |
| Zdvihový objem (cm³) |
49,6 |
| Výkon (PS/min) |
3,4/5750 |
| Převodovka |
4-stupňová, řazení nohou |
| Objem palivové nádrže (l) |
9,5 |
| Hmotnost (kg) |
79 |
| Rychlost (km/h) |
60 (tovární specifikace) |
| Doba výroby |
1971–1975 |
| Vyrobené množství |
77 200 |
| Válců |
1 |
| Palivo |
Normalbenzin 1:33 |
| Spotřeba na 100 km (l) |
2,8 |
| Celková hmotnost vozidla (kg) |
230 |
| Míst k sezení |
2 |
V roce 1982 se nacházelo ve skladu ještě několik motocyklů z neuskutečněného prodeje a tak byly zařazeny do prodeje s rokem výroby 1982. V našem muzeu najdete jeden z těchto mála kusů.




