Historie

 

  • polovina 18. stol. – V duryňském městě Suhl se v kovárně tavila ruda a zpracovávala ocel na zbraně.
  • 1856 – Bratři Löb a Moses Simsonovi zakoupili 1/3 kovárny a založili firmu Simson & Co. Začali vyrábět zbraně a pušky. Firma má z počátku přibližně 20 zaměstnanců.
  • 1896 – Firma začala vyrábět první jízdní kola a Simson se brzy stal největším výrobcem jízdních kol v Německu.
  • 1904 – firma zaměstnává 1.200 lidí.
  • 1907 – Začala výroba prvních automobilů s kapalinou chlazenými čtyřtakty, označovaných Simson – Supra.
  • 1918 – firma už zaměstnává 3.500 zaměstnanců
  • 1936 – Rodina Simson prchá před nacisty do Švýcarska a později do Spojených států. Firma se slučuje s podnikem Berliner Suhler Waffen und Fahrzeugwerke a začali vyrábět motorizovaná kola. Jméno Simson bylo odstraněno z názvu společnosti. Model BSW 98 měl motor o obsahu 98 cm³ od firmy Sachs s výkonem 2 koně a ruční 2stupňovou převodovkou.   
  • Později firma přechází na válečnou výrobu zbraní.
  • 1946 – začaly se vyrábět zbraně pro myslivce, kočárky a jízdní kola
  • 1947 – Firma byla začleněna do ruské skupiny SAG Awtowelo – státní akciová motocyklová společnost a přejmenovala se na AWO, začal se vyrábět čtyřtaktní motocykl s obsahem 250 cm³, který nesl označení AWO 425 T
  • 1950 – Vyjel 1.000 motocykl AWO, měl obsah 250 cm³ a byl mimořádně oblíbený.
  • 1952 – Firma byla svěřena do rukou NDR a přejmenovala se zpět na Simson.
  • 1955 – Vyjely ze závodu první poválečně mopedy, např. SR1, který měl motor vyvinutý firmou MZ a dokončený firmou Sömmerda.
  • 1961 – SR1 byl velmi oblíbený. Motocyklů AWO/Simson 425 se dosud prodalo přes 210.000 ks. Vznikl SR2 a předchůdce slavné vlaštovky KR50.
  • 1964 – Začala se vyrábět legendární Schwalbe (vlaštovka). Byl to motocykl s dvojsedlem, s dobrým jízdním komfortem a jeho motor se vyráběl v mnoha variantách – 3 nebo 4 rychlostní, 2 nebo 4 koňový, dmychadlové nebo vzduchové chlazení atd. Pak přišla další ptačí série – Spatz (Vrabec), Star (Špaček), Sperber (Krahujec) a Habicht (Jestřáb).
  • 1970 – byl vyroben Simson Mofa, ale nebyl o něj zájem a tak byla v roce 1972 výroba zastavena.
  • 1974 – Přichází nová doba – na Lipském veletrhu byl představen sportovní lehký motocykl S50.Po tomto stroji byla taková poptávka, že ani nemohla být plně pokryta.
  • 1980 – Začal se vyrábět S51. Jeho nový motor byl úsporný a silný, jako jeho předchůdci. Později v tomto roce firma Simson začala vyrábět invalidní vozík DUO4/1
  • 1982 – Dočkali jsme se výroby verze Enduro (S51 E), který byl představen v roce 1981 na Lipském veletrhu, kde dostal zlatou medaili
  • 1983 – Začala se vyrábět verze S70 C s motorem o obsahu 70 cm³
  • 1986 – 22 let starý motor Schwalbe (vlaštovka) byl zmodernizován a začaly se vyrábět skútry SR50 a SR80. Později se S51 dočkala 12 V rozvodu a jiné elektroniky.
  • Krátce před zánikem NDR, 4.000 pracovníků firmy ročně vyrábělo 200.000 motocyklů Simson.
  • 1990 – Všichni, kdo si před tím kupovali Simsony, si začali kupovat auta a nebo nějaké japonské stroje. Proto byla firma Motocykly a zbraně Suhl k 31.12.1991 zavřena. Do té doby bylo v Suhlu vyrobeno kolem 6 milionů motocyklů.
  • 1992 – Byl založen Suhler Fahrzeugwerk GmbH (Suhelský motocyklový závod s.r.o.) a začal se v něm vyrábět Simson S53, jízdní kola a koloběžky.
  • 1996 – Motocykly opět dostávají ptačí názvy.
  • 1998 – Simson opět vyrábí čtyřtaktní motocykly. Jedná se o licenční motory Honda s obsahem 125 ccm.
  • 1999 – Výroba skútrů s variátorovou převodovkou. Motocykl využívá motoru HER Chee vyráběného na Taiwanu a obsahem 49,3 ccm
  • červen 2002 – firma byla nucena vyhlásit bankrot.
  • 30.září 2002 – Byla ukončena výroba motocyklů Simson
  • 1.února 2003 – nucený prodej celého obchodního majetku, včetně výrobních zařízení.