Tato nejnovější série Schwalbe byla představena roku 1979 a vyráběla se do 31. března 1986. Významnou inovací byl nově navržený vzduchem chlazený 3,7kW motor. Tento motor byl úspornější, flexibilní a byl k dispozici buď s tří a nebo čtyř rychlostní převodovkou a s kladívkovým a nebo bezkontaktním zapalováním. Další změnu dostala i zadní brzda, která byla nahrazena z bowdenu na táhlo. Elektrické součásti byly instalovány pod přední krycí deskou, výfukový systém byl přesunut na pravou stranu vozidla a bylo použito zadní světlo z typu S51.
|
KR 51 / 2N |
KR51 / 2E |
KR51 / 2L |
|
| vyráběno |
1979-1986 |
||
| motor |
M 531KFR |
M 541KFR |
|
| obsah |
49,9 ccm |
||
| komprese |
9,5: 1 |
||
| výkon |
2,7kW (3,7k) / 5500 / min |
||
| chlazení |
vzduchem |
||
| převodovka |
3-stupňová |
4-stupňová |
|
| rám |
dvojitá trubka |
||
| přední pérování |
Dlouhá kyvná vidlice se vzpěrou |
||
| zadní pérování |
Kyvná vidlice se vzpěrou |
||
| pneumatiky |
2,75 × 16″ |
||
| váha |
80 kg |
81,5 kg |
|
| Maximální rychlost |
60 km/h |
||
| počet kusů |
90.800 |
124.500 |
84.900 |




