S51 Electronic

simson-s51-9

 

Simson S51 byl vyráběn v letech 1980-1990 a je přímým nástupcem typu S50 . S více než 2 miliony vozidel S50/S51 je nejvíce vyráběný moped v Německu.

 Hlavní inovace S51 ve srovnání se svým předchůdcem, S50 je nově vyvinutý dvoutaktní motor ( M531/541). Nová pohonná jednotka provedla řadu změn, zaměřených na snížení spotřeby pohonných hmot, což výrazně usnadňuje snížit časté opravy a údržbu motoru a i vzhled nového motoru. Kromě toho byl motor nyní nabízen i jako model se čtyřstupňovou převodovkou. Nový motor poskytuje schopnost zvýšit kapacitu na 70 cm ³ při výměně několika komponentů. To vedlo k modelu S70, který měl konkurovat na trhu s vozidly třídy 80 ccm.

Podvozek zůstal téměř stejný jako v S50, přičemž jsou zachovány změny provedené v posledních modelech S50, které zahrnují novou palivovou nádrž a teleskopické vidlice s kratšími pružinami. Vzhledem ke změnám v pohonné jednotce, jsou na motocyklu drobné rozdíly. Většinou kratší řetěz a delší lanko spojky. Současně sjednocení umožňuje výměnu částí motoru ve starší S50 z nového modelu S51.

 

Charakteristika

Simson S51 N

Simson S51 B1-3

Simson S51 B1-4

Simson S51 B2-4

Simson S51 C

Motor

Dvoutaktní benzínový motor

Válec

1

Kapacita

49,8 cm³

Točivý moment

5.0 Nm při 4800 otáčkách za minutu

Výkon

2,7 kW (3,7 k) při 5500 otáčkách za minutu

Maximální rychlost

60 km/h

Převodovka

3 rychlostní, nožní řazení

4 rychlostní, nožní řazení

Palivo

Dvoutaktní mix 1:50

Spotřeba na 100 km

2,5 l

Nádrž

8,7 l (z toho 0,7 l rezerva)

Hmotnost

78,5 kg

Místa k sezení

2

Vyrobeno kusů

103 000

242 300

360 600

305 100

31 000

Vyráběno v letech

1980-1988

1980-1988

1980-1990

1980-1990

 1983-1989