SR2

sr2

 

    SR2 („SR“ znamená „Simson Rheinmetall“) je nástupcem prvních vyráběných mopedů Simson SR1 v Suhl (Durynsko).  Poprvé byl představen v Lipsku na jarním veletrhu v roce 1957 a s výrobou téměř jeden milion kusů byl v NDR mimořádně oblíbený. Na rozdíl od svého předchůdce má SR2 jiná kola, větší blatníky a je osazen elektrickým klaksonem.

     SR2 má dvoudobý, jednoválcový motor s plochým pístem, setrvačníkové magneto s 15W, kde cívka má napětí 6 V. Je osazen dvoustupňovou převodovku, kde převody jsou řazeny rukou. Výrobcem motoru byla fabrika VEB Sommerda v Durynsku. Tato fabrika patřila před druhou světovou válkou ke skupině Rheinmetall Group a vedle kancelářských strojů vyráběla i různé části vojenské výzbroje. Proto se v dobách NDR na motorových krytech nacházelo i slovo „Rheinmetall“.

 

Charakteristika

Simson SR2

Motor

Rheinmetall dvoutaktní

Startování

Pedál

Chlazení

Vzduch

Zdvihový objem (ccm)

47,6

Komprese

7:1

Výkon (PS / min)

1,5 / 5000

Převodovka

2-stupňová, manuální převodovka

Objem palivové nádrže (l)

6

Pneumatiky

23 x 2,25

Přední zavěšení

Otočné rameno s gumovými nárazníky

Zadní odpružení

Kyvná vidlice s gumovými polštářky

Hmotnost (kg)

54

Maximální rychlost (km / h)

45 (specifikace výrobce)

Vyráběno

1957–1959

Počet kusů

390 000

Spotřeba na 100 km (l)

1,7

Místa k sezení

1