Původní invalidní vozík Simson ERS 10 byl napájen 2×12 V bateriemi a vyráběn v letech 1984 – 1986
Nástupce Simson ERS 20 byl kompletně přepracován s novým, lehčím podvozkem, novým motorem s výkonem 0,35 kW z továrny na elektromotory Thurm, s výrazně lehčími polypropylenovými bateriemi, plně elektronickým ovládáním, s elektronicky směrovanou nabíječkou, pohodlným sedadlem s nastavitelným opěradlem automobilu Trabant a elektronicky řízeným posilovačem řízení. Pro nastupování a vystupování lze područky otevřít. Ovládání joystickem lze uspořádat vpravo nebo vlevo.
Protože v NDR stále nebyl vhodný dodavatel pro výrobu elektronické řídicí jednotky, bylo ve vývojovém oddělení společnosti Simson nutné zřídit laboratoř desek plošných spojů.
Technické parametry:
2×12 V PP baterie, elektromagnetická bezpečnostní brzda + generátorová brzda (zkratová brzda kotvy) s rekuperací energie, rychlost 1-6 km/hod, dojezd cca 40 km. Vyráběn v letech 1986 – 1989