SR2 (“SR” znamená “Simson Rheinmetall”) je nástupcem prvních vyráběných mopedů Simson SR1 v Suhl (Durynsko). Poprvé byl představen v Lipsku na jarním veletrhu v roce 1957 a s výrobou téměř jeden milion kusů byl v NDR mimořádně oblíbený. Na rozdíl od svého předchůdce má SR2 jiná kola, větší blatníky a je osazen elektrickým klaksonem.
SR2 má dvoudobý, jednoválcový motor s plochým pístem, setrvačníkové magneto s 15W, kde cívka má napětí 6 V. Je osazen dvoustupňovou převodovku, kde převody jsou řazeny rukou. Výrobcem motoru byla fabrika VEB Sommerda v Durynsku. Tato fabrika patřila před druhou světovou válkou ke skupině Rheinmetall Group a vedle kancelářských strojů vyráběla i různé části vojenské výzbroje. Proto se v dobách NDR na motorových krytech nacházelo i slovo “Rheinmetall”.
| Charakteristika |
Simson SR2 |
| Motor |
Rheinmetall dvoutaktní |
| Startování |
Pedál |
| Chlazení |
Vzduch |
| Zdvihový objem (ccm) |
47,6 |
| Komprese |
7:1 |
| Výkon (PS / min) |
1,5 / 5000 |
| Převodovka |
2-stupňová, manuální převodovka |
| Objem palivové nádrže (l) |
6 |
| Pneumatiky |
23 x 2,25 |
| Přední zavěšení |
Otočné rameno s gumovými nárazníky |
| Zadní odpružení |
Kyvná vidlice s gumovými polštářky |
| Hmotnost (kg) |
54 |
| Maximální rychlost (km / h) |
45 (specifikace výrobce) |
| Vyráběno |
1957–1959 |
| Počet kusů |
390 000 |
| Spotřeba na 100 km (l) |
1,7 |
| Místa k sezení |
1 |




